OP LZZ – PODPORA ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ, REG. ČÍSLO CZ.1.04/1.1.00/C3.00001
OP LZZ – PODPORA ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ, REG. ČÍSLO CZ.1.04/1.1.00/C3.00001
Název projektu: Minimum celního deklaranta
Částka dotace: 4 091,00 Kč
Doba realizace: srpen 2014
Se zvyšujícím se počtem zahraničních zakázek, které se realizují nebo jsou plánovány v období let 2014/2015 vznikla ve společnosti z důvodu zastupitelnosti potřeba dalšího zaměstnance, proškoleného na pracovní pozici celního deklaranta. Proto byl v rámci komplexního firemního vzdělávání stanoven cíl vyškolit nově přijatého pracovníka v oblasti celních předpisů. Jeho pracovní náplní je mimo jiné:
- zpracování veškeré dokumentace potřebné k celnímu odbavení zboží, k vývozu a dovozu zboží ze států mimo EU a samostatně provádět proclení jednotlivých zásilek;
- zpracování dokumentace potřebné pro odeslání zboží v rámci EU na základě dohodnutého plánu expedic;
- kontrola úplnosti vrácených dokladů souvisejících s pohybem zboží v rámci i mimo EU;
- kontrola dodržování podmínek povolení zjednodušeného postupu při potvrzování původu zboží formou schváleného vývozce, aplikování pravidel původu zboží a kontrolu formálních náležitostí prokazování původu, vedení evidence vydaných důkazů původu.
Přínos vzdělávací aktivity pro společnost:
- zvýšení efektivity práce při vyřizování zahraničních dodávek uplatněním znalostí aktuálních celních předpisů.
- zajištění vzájemné zastupitelnosti 2 pracovnic na pozici celní deklarantky (zvýšení vývozu společnosti do zahraničí vyžaduje vyšší potřebu komunikace s Celním úřadem a vyřizování celních záležitostí).
- zlepšení řízení výroby a expedice zboží do zahraničí (plynulé vyřizování celních náležitostí při plánovaném zvýšení dodávek na období 2014/2015).
Školení seznámilo nového pracovníka praktickou formou s vybranými ustanoveními základních právních předpisů v oblasti celní problematiky např. vstup zboží na celní území Společenství, předložení zboží k celnímu řízení, souhrnná celní prohlášení, dočasné uskladnění zboží, celní dluh, vznik celního dluhu, formy úhrady, ulehčení platby (odklad, posečkání, splátky).
Název projektu: Modelování 3D objektů v programu Autodesk Inventor 2015
Částka dotace: 78 600,00 Kč
Doba realizace: září až prosinec 2014
Důvody pro realizace projektu – vzdělávací aktivity:
- obnova strojního parku – např. nové CNC ohraňovací lisy s větší kapacitou (tandemové zapojení) umožňuje projektování parametricky lepších a levnějších výrobků. Je nutno přejít k projektování ve 3D modelování na zakoupeném softwaru Autodesk Inventor a Mechanical (doposud pouze projekce 2D). Absolvováním aktivity se pracovníci zdokonalí ve využití všech možností CNC strojů (nastavení optimálních parametrů výrobků při výrobě);
- nová verze programu Autodesk Inventor 2015 umožňuje efektivní, rychlé modelování a obsahuje nové nebo výkonnější moduly (Inventor Home, návrhy velkých sestav), se kterými je nutno seznámit pracovníky konstrukčního oddělení);
- po absolvování kurzu a nasazení 3D softwaru se předpokládá další zkrácení vývoje produktů (modelování výrobků před vlastní výrobou pro individuální zakázky), zvýšení efektivity práce a úspory finančních prostředků na vytváření modelů.
Na vzdělávací aktivitu byli proto navrženi pracovníci konstrukčního oddělení (1 vedoucí útvaru KOVO, 2 konstruktéři a 1 vedoucí konstrukce), kteří v rámci projekce a přípravy výroby mohou zásadním způsobem ovlivnit úspěšnost prodeje a konkurenceschopnost firmy. Všichni navržení pracovníci již pracují v prostředí Autodesk Inventor, projektují a modelují návrhy výrobků a dílů v 2D, ale potřebují se zdokonalit v nových funkcích a modulech programu Autodesk Inventor 2015 a plně je využít pro 3D modelování.
Přínosem pro společnost jsou:
- výrazné zvýšení rychlosti a efektivity práce konstrukčního oddělení aplikací nového optimalizovaného programu,
- pružnější reagování na požadavky zákazníků při výrobě a zvýšení kvality výsledného produktu (simulace kritických míst, možnost úspory materiálu, možnost simulace vlastností prototypu v PC před vlastní výrobou),
- zvýšení úspěšnosti při získávání nových zakázek, společnost od absolvování vzdělávací aktivity očekává nárůst počtu nových nabídek a zkrácení doby přípravy technické dokumentace,
- optimalizace práce konstrukčního oddělení intenzivní výukou nových funkcí programu Autodesk Inventor v oblasti řízení projektové dokumentace,
- úspora času – předcházení drahých chyb při následné výrobě – především možnost rychlé reakce na změnu podmínek, přepočty cen dodávek a kalkulací, vytváření šablon.
Školení bylo navrženo jako pokračování vzdělávací aktivity „Zvýšení profesních dovedností v programu Autodesk“, které bylo realizováno v rozsahu 4 výukových dní počátkem roku 2014. I přes intenzivní výuku nebylo možno proškolit celou problematiku programu Autodesk Inventor, zejména 3D modelování. Díky nové verzi 2015 navíc došlo ke změnám v oblasti návrhu jednotlivých komponentů a v oblasti velkých sestav (projektování složitějších výrobků s vyšším počtem dílů). Školení bylo předem konzultováno s dodavatelem nové verze softwaru, který zná potřeby a stupeň znalostí konkrétních pracovníků konstrukčního oddělení, kteří bylido vzdělávání zařazeni. Bylo proto možno navrhnout 4 stěžejní témata pro další školení, která pomohou při řešení aktuálních otázek projektování stávajících zakázek (projektování pneumatické a hydraulické kabeláže, moduly řešící ohýbání plechů ve 3D projekci).
Okruhy témat jednotlivých školicích dnů:
- Autodesk Inventor 2015 – využití nových modulů a novinek pro práci projekčního oddělení firmy (Inventor Home, Přímé modelování),
- Autodesk Inventor 2015 – návrhy velkých sestav,
- Autodesk Inventor 2015 – velkoplošné modelování, Modelování plechových 3D dílů,
- Autodesk Inventor 2015 – přímá editace součástí, Modelování kabeláže a rozvodů pneumatiky resp. hydrauliky.
Název projektu: Odborný kurz technické a obchodní terminologie ve francouzském jazyce
Částka dotace: 33 800,00 Kč
Doba realizace: září 2014 až duben 2015
Důvody pro zapojení navrženého pracovníka do vzdělávací aktivity:
Vzhledem k obchodnímu působení ve švýcarských, francouzsky mluvících kantonech a získání nových obchodních kontaktů ve Francii roste potřeba dalšího vzdělávání zaměstnanců, kteří jsou v kontaktu s těmito zákazníky. Ve francouzsky mluvících zemích je znalost tohoto jazyka pro dodavatele velmi důležitá a často může vést k novým zakázkám. Obchodní aktivity jsou zatím vedeny v AJ nebo NJ.
Přínos vzdělávací aktivity pro společnost:
- ušetření finančních prostředků za odborné předklady a tlumočnické služby,
- vyškolením nového pracovníka získá společnost větší rychlost a efektivitu práce, lepší kvalitu komunikace s novými zákazníky ve Francii,
- možnost získat více a větší objemy zakázek ve francouzsky mluvících zemích.
Vzdělávací aktivita povede k získání a upevnění nové slovní zásoby v oblasti komunikace, obchodní a technické terminologie a nově i v oblasti právní (dodavatelské smlouvy, legislativa nových zemí, reklamační řízení). Výuka byla naplánována jako individuální denní studium s erudovaným lektorem, který ovládá požadovanou terminologii (obchodní i strojírenskou) jeden určený den v týdnu během běžné pracovní doby. Odborné jazykové vzdělávání bude navazovat na obecné znalosti zaměstnance ve francouzském jazyce a nebude suplovat opakování obecných znalostí cizího jazyka (běžná gramatika). Jde o odbornou jazykovou výuku, která předpokládá a je postavena na určité vstupní úrovni jazykových znalostí.